Logorske radionice (3): Uz Fordove i Mercedese zatočenici popravljali i motorkotač Harley

Automehaničarska grupa u radnom logoru Jasenovac osnovana je 24. veljače 1942. godine. Prije toga automobili i motori popravljani su u lančari. Samostalna grupa osnovana je jer se posao razgranao i pokazala se potreba za što bržim popravcima različitih vozila, stoji u godišnjem izvještaju o radu grupe Automehanika, sastavljenom početkom 1943. godine.
„Jednom osnovana, s jasno postavljenom zadaćom, grupa Automehanika kročila je naprijed i ubrzo postala jedna od  najpotrebnijih grupa u logoru. U početku sa samo 9 radnika, tokom vremena uspjela je da zaposli oko 45 radnih sila“, piše u izvještaju.
Alata i dijelova u početku nije bilo pa su se prikupljali iz starih rashodovanih vozila i drugih radionica. Rad se u početku obavljao u maloj radionici, no kako se posao razgranao, a i broj ljudstva povećao, radionica je ubrzo postala pretijesna. Prvo su zatim izgrađene garaže pored lančare i skladišta odjeće. Uz garaže su podignute i dvije barake za smještaj starih i rezervnih dijelova za vozila. Potkraj godine sagrađene su još dvije garaže pored zgrade logorske uprave.
U jednoj od baraka uređen je dio specijaliziran za popravak motorkotača. Dio Lančare preuređen je za autolimarsku, autoelektričarsku i tapetarsko-ličilačku radionicu. No to je rješenje bilo tek privremeno, navodi se u izvještaju, jer su ta mjesta dobivena samo preko zime, a i sama Lančara oskudijevala je u prostoru.
U radionicama su se popravljali automobili sljedećih marki: Ford, Mercedes (među njima i onaj povjerenika Vjekoslava Luburića), Škoda, Opel (kamioni tipa Blitz), Chevrolet, Fiat, Hansa Loyd, Renault, LA Salle, Wanderer, Citroën, Adler, MAN, Buick i drugi.
Među motorkotačima bili su NSU, NAG, Puch, Herkules, F.N, JAP, DKW i jedan Harley od 300 kubika.
Popravljali su se i traktori (marke Fahr i drugi) te motorni čamci, odnosno, njihovi vanbrodski motori, zatim, kosilice, agregati i drugi strojevi.

automehanika jpg

Dio izvještaja iz 1943.: pregled rada grupe VII., Automehanika, u rujnu 1942. godine

harley

Među motorima koje je moguće popraviti nalazio se i jedan Harley Davidson od 350 ccm

Oglasi

Komentari su isključeni.